سؤالات رایج
مشکل
روش راهاندازی مجدد دستگاه (ریاستارت)
راه حل
به مسیر زیر بروید:
در منوی فارسی:
تنظیمات >> تنظیمات ترجیحی دستگاه >> درباره >> راهاندازی مجدد
در منوی انگلیسی:
Settings >> Preferences >> About >> Restart
در منوی فارسی:
تنظیمات >> تنظیمات ترجیحی دستگاه >> درباره >> راهاندازی مجدد
در منوی انگلیسی:
Settings >> Preferences >> About >> Restart
مشکل
روش بازگردانی دستگاه به تنظیمات کارخانه (ریست فکتوری)
راه حل
به مسیر زیر بروید:
در منوی فارسی:
تنظیمات >> تنظیمات ترجیحی دستگاه >> درباره >> بازنشانی
در منوی انگلیسی:
Settings >> Preferences >> About >> Reset
در منوی فارسی:
تنظیمات >> تنظیمات ترجیحی دستگاه >> درباره >> بازنشانی
در منوی انگلیسی:
Settings >> Preferences >> About >> Reset
مشکل
روش تنظیم سرعت ماوس
راه حل
در دستگاه MX-JS3241 از تنظیمات در صفحه دوم به مسیر زیر بروید:
در منوی فارسی:
سیستم >> زبانها و ورودی >> سرعت اشارهگر
در منوی انگلیسی:
System >> Language & input >> Pointer speed
در دستگاههای MX-JS1621 و MX-JL10 از منوی تنظیمات، گزینه Droid Settings و سپس تنظیمات بیشتر (More Settings) را انتخاب کنید و همان مسیرهای بالا را بروید.
در منوی فارسی:
سیستم >> زبانها و ورودی >> سرعت اشارهگر
در منوی انگلیسی:
System >> Language & input >> Pointer speed
در دستگاههای MX-JS1621 و MX-JL10 از منوی تنظیمات، گزینه Droid Settings و سپس تنظیمات بیشتر (More Settings) را انتخاب کنید و همان مسیرهای بالا را بروید.
مشکل
با شروع سال تحصیلی 1401-1400، نرمافزار شاد نسخهی جدیدی ارائه کرده است. برای استفاده از این اپلیکیشن، حتماً باید آن را بهروزرسانی کنید. اگر در بهروزرسانی مشکل داشتید، راه حل آن را در زیر بخوانید.
راه حل
ابندا روی لینک بهروزرسانی کلیک کنید تا دانلود نسخهی جدید آغاز شود. پس از پایان دانلود، در FileManager پوشهی Local Memory را باز کرده و وارد Download شوید و از آنجا نسخهی جدید شاد با نام Shad_2_9_7 را نصب کنید. سپس دوباره وارد برنامه شوید و به راحتی به کار کردن با آن بپردازید. اگر در زمان باز کردن دوربین به مشکل برخوردید، به لینک زیر رفته و نرمافزار مربوطه را دانلود و نصب کنید تا مشکلتان حل شود.
مشکل
روش تنظیم اندازه صفحه
راه حل
در دستگاه MX-JS3241 به مسیرهای زیر بروید:
در منوی فارسی:
تنظیمات >> تنظیمات ترجیحی دستگاه >> نمایش >> Screen percent
در منوی انگلیسی:
Settings >> Device preferences >> Display >> Screen percent
با کم و زیاد کردن Screen percent، صفحه بزرگ یا کوچک میشود.
در دستگاههای MX-JS1621 و MX-JL10 از منوی تنظیمات، گزینه Droid Settings را انتخاب کنید و به مسیر زیر بروید:
در منوی فارسی:
نمایش دادن >> موقعیت صفحه >> بزرگ نمایی یا کوچک نمایی
در منوی انگلیسی:
Display >> Screen position >> Zoom in (Zoom out) screen
در منوی فارسی:
تنظیمات >> تنظیمات ترجیحی دستگاه >> نمایش >> Screen percent
در منوی انگلیسی:
Settings >> Device preferences >> Display >> Screen percent
با کم و زیاد کردن Screen percent، صفحه بزرگ یا کوچک میشود.
در دستگاههای MX-JS1621 و MX-JL10 از منوی تنظیمات، گزینه Droid Settings را انتخاب کنید و به مسیر زیر بروید:
در منوی فارسی:
نمایش دادن >> موقعیت صفحه >> بزرگ نمایی یا کوچک نمایی
در منوی انگلیسی:
Display >> Screen position >> Zoom in (Zoom out) screen
مشکل
روش قطع کردن صدای صفحه کلید
راه حل
به مسیرهای زیر بروید:
در منوی فارسی:
تنظیمات >> تنظیمات ترجیحی دستگاه >> صفحه کلید و تکمیل خودکار >> تنظیمات صفحه کلید اندروید >> تنظیمات برگزیده >> صدا با فشار کلید
در منوی انگلیسی:
Settings >> Device preferences >> Keyboard & Auto-fill >> Android keyboard (AOSP) settings >> Preferences >> Sound on keypress
در منوی فارسی:
تنظیمات >> تنظیمات ترجیحی دستگاه >> صفحه کلید و تکمیل خودکار >> تنظیمات صفحه کلید اندروید >> تنظیمات برگزیده >> صدا با فشار کلید
در منوی انگلیسی:
Settings >> Device preferences >> Keyboard & Auto-fill >> Android keyboard (AOSP) settings >> Preferences >> Sound on keypress
مشکل
نرمافزار آپ هنگام ورود خطا میدهد.
راه حل
تنظیمات اپلیگیشن آپ به گونهای است که با اینترنت وایفای کار نمیکند و برای وارد شدن به آن و دریافت کد ورود، باید حتماً هات اسپات موبایل خود را روشن کرده و دستگاه را به آن وصل کنید و سپس وارد آپ شوید تا به طور خودکار شماره سیمکارت شما را شناسایی کرده و کد ورود را برایتان ارسال کند.
مشکل
دستگاه بدون برق است.
راه حل
1- از اتصال کامل آداپتور برق به دستگاه و به پریز برق مطمئن شوید.
2- دکمه روشن را روی ریموت کنترل فشار دهید.
3- چک کنید که لامپ LED نمایشگر آبی باشد.
مشکل
تصویری وجود ندارد.
راه حل
1- با کابل HD یا کابل AV دوباره وصل شوید.
2- چک کنید که تلویزیون روشن باشد.
مشکل
بدون صدا یا صدای خشدار
راه حل
1- ولوم صدا را تنظیم کنید.
2- چک کنید که اسپیکرها به طور صحیح وصل شده باشند.
مشکل
عدم نمایش فیلم یا خروجی دیجیتال
راه حل
1- اتصالات دیجیتال را چک کنید.
2- چک کنید که آمپلی فایر شما به درستی نصب شده باشد.
مشکل
دستگاه با ریموت کار نمیکند.
راه حل
1- ریموت را طوری به طرف دستگاه بگیرید که سنسور آن در مقابل سنسور دستگاه باشد.
2- فاصله خود را با دستگاه کم کنید.
3- باطری ریموت کنترل را تعویض کنید.
مشکل
در هنگام Play Back به بعضی دکمههای ریموت عکسالعمل نشان نمیدهد.
راه حل
1- عملکردها ممکن است مجاز نباشند.
2- ممکن است دستگاه هنگ کرده باشد، آداپتور را کشیده و دوباره وصل نمایید تا سیستم Restart شود.
مشکل
در هنگام Play Back فیلم هیچ صدایی نمیآید.
راه حل
1- ممکن است Codec تصویری توسط اندروید باکس پشتیبانی نشود. شما میتوانید پشتیبانی تصویری را در منوی اجرا تغییر دهید.
2- ولوم صدا را چک کنید.
مشکل
فایلهای فلش نمیتواند خوانده شود.
راه حل
1- فرمت فلش، با اندروید باکس سازگار نیست.
2- اگر یکی از فلشها نمیتواند خوانده شود، لطفا اندروید باکس را برای 30 ثانیه خاموش کرده و آن را Restart کنید.
مشکل
عملکرد کند فلش
راه حل
فایل با سایز بزرگ یا رزولوشن بالا، باعث طولانیتر شدن زمان خواندن و نمایش فایل روی صفحه نمایش میشود.
مشکل
هیچ صدایی با رابط HD نیست.
راه حل
1- ارتباط بین تلویزیون و جک HD دستگاه را چک کنید.
2- تنظیم سیستم تلویزیون را چک کنید.
3- صدا را چک کنید.
مشکل
صفحه نمایش تلویزیون، صفحه خالی است و چراغ نمایشگر، چشمکزن است.
راه حل
1- اندروید باکس خود را خاموش کنید. 30 ثانیه منتظر بمانید و دوباره آن را روشن کنید.
2- اگر با HD وصل می شوید، ارتباط HD را چک کنید که درست باشد یا یک کابل HD دیگر که با رزولوشن خروجی این اندروید باکس در 720P تنظیم شود، وصل کنید.